Danas je Baby Lasagni na povratku iz Malmöa s Eurosong natjecanja napravljen veličanstveni doček na Trgu bana Jelačića u Zagrebu. Iako se cijela nacija osjeća pomalo pokradeno jer je Baby Lasagna dobio najviše glasova publike ali nije bio prvi zbog švicarskog predstavnika Nema koji je bio favoriziran od žirija, svi su složni kako mi ipak imamo pobjednika. Donedavni autsajder Marko Purišić uspio je tako ostvariti najbolji hrvatski plasman na Eurosongu otkako smo neovisna država pa ne čudi da je danas na dočeku na središnjem ZG trgu bio i premijer Andrej Plenković ali i brojni ministri i poznate osobe. Zamjetno je kako je Jelačić plac ludovao u znaku kostimografije Baby Lasagne i njegovog tima, donedavno prezreni čipkasti miljei, tabletići, nadstolnjaci, nešto što su obitelji u doba socijalizma stavljale čak i na TV, ne samo vratio u modu već postao hit. Koliko je samo danas mladih ali i starijih ženski ponosno nosilo taj donedavni kič modni dodatak ne samo na glavi već i na svim dijelovima svijeta. Mnoge su ženske mahale čipkastim rekvizitima ručne izrade a zamjetno je i kako je preko Njuškala naglo porasla ponuda tih, mislilo se, relikata seljačke prošlosti. No, s baby Lasagnom sve se stubokom promijenila pa su tako etno modni komadi i čipka ušli na velika vrata. Zadnji koji je o tim čipkastim predmetima javno govorio u medijima prije babylasagna euforije bio je stari glazbeni lisac i tvorac pastirskog roka - Goran Bregović. On je taj čipkasti mini stolnjak spominjao u kontekstu pokušaja njegove pokojne majke da unese malo ljepote u sumornu socijalističku svakodnevicu i potrošačku oskudicu pa je tako i ona prekrivala televizor s tim miljeom. Zacijelo još postoje milijuni pripadnika te generacije koji se sjećaju tog komada čipke na televizorima diljem bivše SFRJ ali i zemalja Istočnog Bloka. Vjerojatno je s tim malim detaljem Baby Lasagna postigao puno i zacijelo je puno glasova publike stiglo ne samo od mladih generacija koje je zaludio svojim Rim Tim Tagi Dim ritmom već i od onih kojima je slika tih čipkastih miljea podsjetnik na neka nostalgična rana sjećanja. Netko od Baby Lasagna glasača to je možda imao u svom domu ako pripada generaciji 55+, netko je to možda vidio kod bake, ali kako god bilo, taj otpisani element u modernom svijetu prezrenog ručnog rada, vratio je Marko Purišić na velika vrata. Nije Marko vratio samo čipku, vratio je etno look jer je u biti bio odjeven u modernu verziju onog što smo zvali seljačkim odijelom iliti narodnom nošnjom. Markova kreatorica uspjela je naš etno osuvremeniti i napraviti sjajnom čak i za Eurosong pozornicu i to u konkurenciji raznih kostima u rasponu od opskurnih maski do odjeće koja je očito kreirana za duh ne samo transgender već i binarne i non-binarne populacije. Budući da je Eurosong već odavno mjesto koje i glazbeno ali i koreografski slavi LGBTQ zajednice, a sada po novom i navedene zajednice s binarnim odrednicama, tim je veći uspjeh Baby Lasagne jer se toj publici ukazao u biti u nečemu što je povezanije s prošlošću i tradicijom nego modernim i sada popularnim. Možda je Baby Lasagna čisti ne samo glazbeni već i komunikološki genij. Možda je shvatio ono na čemu je Bregović s Dugmetom ubrao milijune a potom nastavio s Orkestorom za vjenčanje i sporvoe. A to je da na ovim prostorima još u svačijem genetskom zapisu čuči gen seljaka s brdovitog Balkana, koji je imao svoju kućicu, štalicu, kravicu, mačkicu, čipkicu i ritam u kojem je plesao u kolu kad bi ga tuge ili radosti morile. Već je Baby Lasagna rekao da u njemu kuca ličko srce aludirajući na svoje pretke. Saznali smo točno iz kojeg sela kraj Gospića dolazi njegov otac, umaški učitelj Dragan Purišić, poznatiji u Lici kao Dražen, bivši gitarist koji je prije dvije godine skrenuo u gruntovnu bitku za svoju ličku djedovinu u selu Mušalek. Otkrili smo još niz nepoznatih podataka o Baby Lasagni makar ste mislili da ste o njemu sve saznali jer su već ispisane bujice članaka. Slijede detalji.....

Lajkajte našu facebook stranicu

facebook.com/imperijal.net

Stari glazbeni lisac i hitmejker Tonči Huljić precizno je zaključio kako izabranik publike Eurosonga 2024. ima HIT, nanjušio je da bi od njega mogao nastati novi Goran Bregović koji je Huljićev bliski suradnik i prijatelj. Marko Purišić je prvi koji je nakon dugog vremena uspio inkorporirati etno ali na moderan način, prodati priču o dječaku koji odlazi iz svog sela, ostavlja roditelje, kuću, kravicu, žao mu je ali odlazi..... Ta je priča sudbina milijuna ljudi s ovih prostora ali i cijelog svijeta koji su otišli u neki bolji svijet a iza sebe ostavili ne samo dom već i sve one deponirane uspomene i emocije, skrivene i utisnute a koje se u nekom kasnijem trenutku osjete kao jedna bolna i teško podnosiva nostalgija. U vizualnom smislu, nostalgiju priziva pogled na čipkaste stolnjačiće koji su strateški vidljivi na pozornici kad nastupa Baby Lasagna.

Stari dobro čipkasti milje je na bubnjevima, tradicionalna čipka kakve su nosile snaše na rukavima bogato je dimenzionirano na rukavima Baby Lasagne. Njegovi prateći muzičari imaju glave prekrivene bijelim čipkastim naglavcima. To nisu fantomke a iako na trenutke sliče na pokrivala koje su nosili zloglasni KKK (Ku Klux Klan) to je nešto posve suprotno tome. Tko zna zašto to imaju na glavi i je li to neka mutacija glasovitog ličkog nakurnjaka. Taj termin je službeno u uporabi u službenim i etabliranim glasilima pa je i ovdje tako naveden. Nakurnjak je onaj mali cjevasti proizvod od ličke vune koji se od davnina pletu u Lici kao pomoć muškima za njihovo međunožje kad stisnu strašne ličke zime. No, otkako je došlo globalno zatopljenje ni ti nakurnjaci nisu nužni kao nekada pa su sada manje više samo suvenir koji kupuju oni što imaju specifičan smisao za humor i mušku osobu dovoljno širokih svjetonazora da se neće uvrijediti kad taj rijetki odjevni predmet dobije na dar.

Kako God se tumačila sjajna kostimografija Baby Lasagne i njegovog benda ali i plesača i plesačice koja je bila moderna seljančica ili snašica, djelovalo je kao da je Marko Purišić zapravo genij koji je uspio u tako kratkom roku od osobe koju je hrvatski žiri Dore eliminirao i koji je upao u zadnji tren kao zamjena za Žažu, izvući maksimum ne samo u glazbenom već i scenskom smislu. Marko Purišić i njegov brat Martin odrasli su u obitelji Ličana koji su se preselili u Umag. I njegov tata Dragan i mama Marija rade kao učitelji u Osnovnoj školi Marije i Line u Umagu. Tata vodi i crkveni zbor a njegovo je ime moguće pronaći i na web stranici katoličke televizije Laudato. Iako sve slike iz djetinjstva Marka Perišića i njegovog brata Martina ukazuju kako su bili moderni dječaci i da su im roditelji puštali i dugu kosu u djetinjstvu, tim je zanimljivije da su se elementi tradicionalnog i modernog, očito spojio i u životu i radu Baby Lasagne.

On je od toga napravio jednu urbanu hit pjesmu i nastup, no s velikom razlikom i odmakom od drugih favoriziranih sudionika ovdašnjeg Eurosonga koji su i izborom odjeće bili daleko od ijednog tradicionalnog ili etno elementa. Tim je opet zanimljivije kako se u Marka Purišića koji je odmah rekao kako nitko u njegovom brojnom timu nije stariji od 32 godine, kako se to u njega uvukao duh ličkih predaka, seljaka i gorštaka, kako je do njega doputovala ideja da na Eurosong pozornicu ode kao modernizirani lički pastir i da usput pokupi čipku s TV uređaja i zatakne je na bubnjeve i rasporedi po članovima benda, stavi na glavu plesačici i ugradi u kompletni vizualni dojam? No, iako ne znamo kako uočili smo da je očito i u tome neslućeni potencijal za komercijalizaciju vidio i stari lisac Tonči Huljić koji godinama u kategoriji world music pokušava utržiti preko Madre Badessa ono što je na tržištu ostalo nakon što je istu tržišnu nišu opustošio Goran Bregović, najprije s Dugmetom a potom sa svojim Orkestrom za vjenčanje i sprovode.

Nije ovo bio prvi prodor etna iz Hrvatske na Eurosong. Pokušala je i to i Severina kad je nastupala s Bregovićevom pjesmo 'Moja štikla'. No, ne samo ona već i cijeli njen tim djelovali su na neki način seljački i nerafinirano pa nastup nije ni donio uspjeh. Baby Lasagna uzeo je u vizualnom i ritmičkom smislu iste te etno elemente ali im je dao novo, u ovom ludom svijetu, prihvatljivo ruho. No, Marko Purišić nije od jučer, Njega i brata otac je od malih nogu uveo u svijet glazbe što ne čudi jer je i sam, prije nego što je postao umaški učitelj, bio lički glazbenik. Na web stranici licki-muzicari.com koji objavljuje materijale u toj kategoriji pronašli smo podatak da je bio gitarist Frutek benda i benda Prvi red. Tamo je vidljivo kako mu je nadimak Dražen te da je rado nastupao u Lici. Na toj web stranici ima i video snimka na kojoj se vidi kako svira gitaru izvodeći country pjesmu.

Očito je tatu Baby Lasagne srce vuklo na rodnu grudu dok je u lipnju 2022. pokrenuo spor na Općinskom sudu u Gospiću. Tužio je, jednu stanovnicu sela Mušaluk. S obzirom da je bila nepoznatog boravišta u toj pravnoj stvari postavljen joj je privremeni zastupnik Silvije Petrović, odvjetnik iz Gospića. U to vrijeme tata Baby Lasagne još je imao prijavljenu njihovu bivšu adresu u jednoj umaškoj višekatnici. No, Purišići su sada prijavljeni u potkrovnom stanu u višekatnici na drugoj adresi. Stan u kojem žive glasi na mamu Baby Lasagne Mariju Purišić. U istom stanu egzistira i obrt Markovog brata Martina. Na ovim prostorima kažu 'gdje čeljad nije bijesna ni kuća nije tijesna'. Tako je očito i kod Purišića vrijedila harmonija i disciplina jer su živjeli u malom stanu. Sadašnji stan koji glasi na mamu Baby Lasagne, Mariju, u vlasničkom listu upisan je na sljedeći način: 'U potkrovlju zgrade: 3. stan "C1"- ulaz 9c: 1. hodnik površine 9,67 m2 2. kuhinja i blagovaonica površine 10,79 m2 3. dnevna soba površine 18,85 m2 4. spavaća soba površine 12,60 m2 5. spavaća soba površine 8,56 m2 6. kupaonica površine 3,89 m2 7. izba površine 1,43 m2 8. terasa površine 2,40 m2'.

Obitelj posjeduje i malo spremište. Zašto to ističemo? Zato što se kod nas zadnjih desetljeća nažalost dogodio trend da bahate društvene skupine na ljude iz manjih stanova gledaju kao na manje vrijedne, kao na neke bijednike koji nisu sposobni za realizirati se i uspjeti u životu. Primjer Baby Lasagne dokaz je kako mogu uspjeh na svjetskoj razini postići mladi, pristojno odgojeni ljudi, koji nisu razmetljivi ni bahati a koji se k tomu se srame svoga seljačkog porijekla već ga dapače ističu i ugrađuju u autorsko hit djelo. Zato nas ne treba čuditi da je Tonči Huljić već zacijelo bacio svoju mrežu na mladog i talentiranog Baby Lasagnu koji je stvorio hit spojivši sjajan ritam, etno i čipku i sve to pod imenom 'Rim Tim Tagi Dim'.