Kako službena istraga srbijanske i hrvatske policije napreduje puževim koracima ne čudi da su entuzijastične potrage na društvenim mrežama iznjedrile brojne podatke te audio-video materijale ne samo u noći nestanka mladog Splićanina već i nakon njega. Na Instagram profilu lelola_la isplivalo je kako je s Matejem u Beogradu, osim braće Mire i Vinka Bokšića bio i njihov rođak Ante. Iz mozaika informacija proizlazi kako je u Gotiku bio Božidar L., Dubravko D. ali i perspektivni rukometaš Branimir D. Na istom profilu postavljeno je pitanje Miri Bokšiću koji je dao svoj mobitel u medije nakon Matejevog nestanka. 'Svi mi imamo neke svoje priče koje nećemo nikada ispričati' - piše uz tu objavu te se tvorac profila pita u koju su svrhu prikupljane informacije ako nisu dostavljene policiji. Objavljen je i audio zapis gdje se čuje glas prijatelja koji Mateja naziva debilom što je izazvalo salvu ogorčenja pratitelja tog Instagram profila. Komentatori nemaju riječi kojima su izrazili tugu da Mateja nema a da su njegovi prijatelji njegov nestanak shvatili neozbiljno pa su se raspitivali gdje bi mogli ići na doček Nove godine nakon što su išli na policiju prijaviti njegov nestanak. Šire se riječi potpore za majku, baku i djeda s kojima je Matej odrastao te se iskristaliziralo kako je Matej sin Nenada Periša iz prvog braka dok iz drugog ima dvije kćeri. Znakoviti su brojni komentari koji uočavaju kako je Matej bio tužan i nesretan na slikama prije nestanka pa se ljudi pitaju zašto to prijatelji nisu uočili. Slika Mateja i društva u kombiju bez poveza na očima objavljena i na Instagram profilu pronadjimomatejaperisa. Slijede detalji.... 

Lajkajte našu facebook stranicu

facebook.com/imperijal.net

Senzibilnije osobe sve više shvaćaju kako živimo vrijeme okrutnosti i podlosti. Rezultat toga je da je među mladima postao popularan trend zlostavljanja i dapače da su često najokrutniji zlostavljači koji 'bulijaju' kako po školama tako i na društvenim mrežama lideri svoje generacije i da u pravilu osiguraju vjernu sljedbu koja im asistira u verbalnim i drugim zlostavljanjima. Sve to svjedoči kako empatija i plemenite osobine ustuknu  pred egoizmom i pohlepom onih koji se osjećaju moćnima. Moć često dolazi s financijskim aspektom a poznato je kako odrasli koji trče za lovom, žive u vilama i voze bijesne automobile propuste emocionalnu i odgojnu skrb o svojoj djeci. Pa njihovi nasljednici nedostatak pažnje i ljubavi kompenziraju uvredama na račun drugih, targetiranju drugih kao nižih bića s sve kako bi se oni potvrdili kao face i igrači.

Elementi duha vremena u kojem živimo isplivavaju i kroz slučaj Mateja Periša, barem tako proizlazi iz većine komentara. Ljudi pišu kako je Matej očito bio dobra srca i naivan i da nije imao društvo kakvo zaslužuje. Pišu kako se na njegovom licu vidio očaj, da bi to pravi prijatelji primijetili i da ne bi pravo društvo tako kasno reagiralo niti bi pravi prijatelji razmišljali gdje nastaviti sa zabavom nakon Gotika kad je Matej nestao. Administratori profila na Instagramu misle kako se treba saznati istina što se dogodilo s Matejem i da bi svi koji nešto znaju - trebali to reći otvorena srca. Podupiru ih u tom stavu i vjernici i nevjernici - oni prvi pišu kako je 'Istina put i život', kako nas samo 'Istina oslobođa', citiraju dijelove Biblije...

Drugi pak propovijedaju etička načela i pišu kako postoji moralna obveza reći istinu i da glas savjesti treba obvezati sve ako nešto znaju a što su zatajili. Kroz komentare isplivavaju i razne informacije pa se tako može zaključiti kako je Matej sin Nenada Periša iz prvog braka te da ima dvije polusestre iz očevog drugog braka. Oni koji su upućeni u obiteljske prilike pišu kako je najteže Matejevoj majci i djedu i baki s kojima je nestali Matej odrastao. Neki su konstatirali kako je Matejeva starija polusestra pronašla snage da nastavi dalje i preboli Mateja. No, sve su to samo komentari i mi ne želimo biti pristrani već samo konstatirati da takve objave postoje. Instagram profil lelola_la kao i inače ima najviše objava, fotografija, audio i video materijala.

Tamo je objavljena slike Mateja i prijatelja iz kombija na putu za Beograd ali bez poveza na očima. Iz više objava koje su dijelom u incijalima a dijelom s punim imenima proizlazi kako je u kombiju na putu za Beograd s Matejem osim braće Mire i Vinka Bokšića bio i njihov rođak Ante Bokšić koji vozi kombi. Negdje su akteri ispisani inicijalima ali ako se pažljivo pročitaju sve objave i spoje s onim što se vidi na skrinovima Instagram profila lako se uđe u trag tko je iza kojeg inicijala. Na istom profilu objavljen je i podatak kako je Miro Bokšić promijenio mobitel pa se tvorac profila pita zašto. U objavi se podsjeća kako je Miro Bokšić prvi dao svoj broj mobitela u oglasu koji se vrtio u medijima diljem regije. Tamo je naveo kako obitelj moli za pomoć u nestanku. Pita se što je on napravio sa svim prikupljenim informacijama i u koju je svrhu  to skupljano ako svi ti podaci nisu ustupljeni policiji već je uslijedila promjena mobilnog broja. Inače brojni komentatori na raznim mrežama pisali su kako se taji identitet prijatelja jer da obitelj Bokišić slovi za uspješnu poduzetničku obitelj.

Ranije smo objavili članak o poslovnom imperiju obitelji Bokšić. Prijatelji nestalog Mateja Periša, braća Bokšić, rodbinski su povezani sa Zoranom Bokšićem koji je bio dvostruku nadzornik u luksuznom bračkom hotelu Pastura koji je 10 godina ima mrtavaca Krešu - Živka Bračića  kao nadzornika o čemu smo pisali. Nemalu pozornost internetske publike privukao je i Matejev prijatelj koji ima žutu majicu s kapuljačom i koji transično pleše u Gotiku kao da je na nekoj drugoj razini od standardne. Posjetitelji Instagram profila lelola_la koji prate razvoj jalove četveromjesečne potrage za Matejem među objavljenim licima čak vide osobe koje su bile izvan Gotika. Ne znamo je li to točno ali ti komentatori misle kako nije samo Matej istrčao van iz Gotika već i da je vani bilo i više njegovih prijatelja. Znakovit je i komentar kako je jednom Matejevom prijatelju bilo toliko hladno da je imao dvije jakne na sebi. Time se vjerojatno hoće reći kako je imao svoju i Matejevu jaknu. Ima li to još neko skriveno značenje - ne znamo. Na Instagram profilu lelola_la navodi se i vijest kako je otvoren Split Boat Show za koji pišu kako je prvi kojeg Matej nije posjetio.

Znakovit je i komentator jedne osobe koja bi po prezimenu morala biti iz Dalmacije. Ona je opisala obiteljsku drama sa svojim nestalim bratom koji je iščezao dok je bio sa svojim društvom. Tako je navela kako su prvo njegovog brata iz tog društva napadali pa optuživali da obitelj nije znala je li živ ili mrtav da su kasnije saznali da je živ ali nikada mu nisu uspjeli ući u trag niti spoznati punu istinu. Već je ranije na Instagram profilu lelola_la objavljena Matejeva slika na kojoj djeluje tužno i prestrašeno o čemu smo pisali. Slike prijatelja bez poveza preko očiju objavljeni su i na Instagram profilu pronadjimomatejaperisa. Na Instagram profilu lelola_la objavljena je i slika broda Bounty s potpisom: 'Svjedočanstvo o Božjoj providnosti i vrijednosti Biblije, brod Bounta'. Iako su svi čuli za brod i filmsku uspješnicu Pobuna na brodu Bounty mnogi ne znaju kako je napravljen na temelju istinite priče. No, priča o Bibliji sa broda Bounty je svjedočanstvo kako o Božjoj providnosti, tako i o vrijednosti Biblije u spašavanju društva od kaosa. Podsjetit ćemo na to: 

'Bez zakona koji bi ih vodio, pobunjenici s broda Bounty pretvorili su otočki raj u pakao seksualnog zlostavljanja, pijanstava i ubojstava. Društvo je bilo na pragu samouništenja kada je jedan čovjek na brodu Bounty pronašao drevnu knjigu. Priča počinje sa događajima opisanim u poznatoj knjizi 'Pobuna na brodu Bounty'. Christian Fletcher koji je na brodu bio drugi poručnik, isprovociran despotskim vodstvom poručnika Bligha, počinje praviti splav s ciljem da preko noći, napusti brod. Jedan od mornara predlaže mu da bi mogao preuzeti cijeli brod, te iskorištavajući opće nezadovoljstvo na brodu, svrgnuti kapetana. On je poslušao ovaj savjet, i sljedeći dan, 28. travnja 1789. više od polovice brodske posade se pridružilo pobuni. Kapetana su smjestili na čamac i prepustili ga morskoj pučini. Ipak, nakon mnogih nevolja on dolazi do Timora.

Christian Fletcher vodi brod i ostatak posade do Tahitija, gdje su već i prije bili. U rujnu iste godine, on i još osam drugih ljudi sa broda Bounty, šest Tahićana, jedanaest Tahićanki i jedno dijete, otplovili su od ostalih, i na njihov zahtjev ostavili ih za sobom. Početkom iduće godine, iskrcali su se na nenastanjenom Pitcairnovom otoku, te spalili brod s ciljem da ne budu otkriveni i uhićeni. U početku se činilo da je otok pravi raj. Ali Englezi su izigrali Tahićane, oteli im njihove žene, i tako prouzrokovali pobunu. Unutar četiri godine, svi Tahićani i svi osim četvorice Engleza su ubijeni. Jedini preživjeli su bili Alexander Smith, Edward Young, Matthew Quintal, William McCoy, deset žena i nekoliko djece. McCoy je naučio kako destilirati alkohol iz korijenja biljki što je uzrokovalo da muškarci budu gotovo stalno pijani te žive u kontinuiranom orgijanju s nekim ženama. Bojeći se za svoje živote, žene i djeca su pobjegle na drugu stranu otoka te tamo izgradile utvrdu kako bi se zaštitile. 

McCoy se jednom prilikom dok je bio pijan, sam bacio sa litice. Matthew Quintal je postao pijan i lud ugrožavajući tako živote svih preostalih. Smith i Young su ga, kako bi zaštitili druge, ubili sjekirom. Smith je konačno uništio sav alkohol koga su imali, te prošao kroz višemjesečno odvikavanje. Younga su žene uzele k sebi jer je umirao od prekomjerne konzumacije alkohola. Dok je nekoliko mjeseci živio sam, Smith je na ostatcima broda Bounty pronašao Bibliju  i još jednu knjigu pod nazivom 'Book of Common Prayer' ili u prijevodu 'Knjiga zajedničkih molitvi'. Ali bio je nepismen. Konačno, Yung i žene su se vratile u naselje u kojem je bio Smith i tamo ga, koristeći Bibliju naučio čitati. Young je 1801. preminuo. Alexander Smith je u periodu od sljedećih nekoliko godina nastavio čitati Bibliju dok je nije u cijelosti pročitao i dok nije napredovao u njenom razumijevanju. Uvidjevši važnost poučavanja drugih, počeo je djecu učiti čitati.

Na koncu su i neke majke naučile čitati. Koristeći Bibliju, sve je podučio o kršćanskoj vjeri te uveo svakodnevno vrijeme za molitvu, tjedno bogoslužje i sl 1808. godine, otok Pitcairn je otkrio Mayhew Folger, kapetan američkog broda. Članovi posade su bili šokirani kada su ustanovili da je otok nastanjen sa trideset i petero ljudi koji su govorili engleski, bili polinezijske krvi i prakticirali kršćansku vjeru. Vanjski svijet je bio fasciniran viješću o otkriću Fletcherove kršćanske zajednice. Englezi su bili naredili svakom kapetanu koji je putovao južnim Pacifikom da traže pobunjenike te ukoliko ih pronađu da ih uhite i deportiraju u Englesku kako bi tamo mogli biti kažnjeni za svoje zločine. Kasnije kada su Britanski brodovi posjetili otok Pitcairn oni su pronašli tako savršeno uređenu koloniju da su odlučili ne poslušati naredbu i ne prijaviti Londonu pronalazak preživjelih sa broda Bounty, iako su otok pripojili sebi kao britansku koloniju. 

Kralj George od Engleske kasnije je poslao kapetana Waldgravea da posjeti Pitcairnov otok. Waldgrave je napisao: S velikim zadovoljstvom smo promatrali kršćansku jednostavnost domaćina. Činilo se da u njih nema nikakve prijevare. Njihove kolibe su bile otvorene za sve i svi su bili pozvani da jedu njihovu hranu. Crkva i škola na otoku su sagrađene kasnije. Alexander Smith je osjećao osobnu odgovornost za kršćanski odgoj i brigu o mnogobrojnoj djeci na otoku. Nakon 1808., u oprezu zbog mogućnosti da ga deportiraju i sude zbog pobune i ubojstva, promijenio je ime u John Adams, u čast drugom predsjedniku SAD-a. Umro je 1829., u svojoj sedamdesetoj godini, a Pitcairnov otok je sve do 1940. ostao uspješna kršćanska kolonija. Prije svoje smrti, zbog slabog vida, Smith je svoju Bibliju dao Leviju Haydenu u zamjenu za Bibliju sa većim slovima.

1940. godine je proslijeđena Danielu Mineru Lordu, pastoru Marinerove crkve u Bostonu. Nakon toga je postala dio Lenoxove bibliotečne kolekcije starih i neuobičajenih Biblija u Javnoj knjižnici New Yorka'. Crkva i svećenstvo kaže da je nedjelja dan za molitvu, vjeru, obitelj, odmor... Čak ni pjevačica Severina, koja se poput Madonne poigravala s Djevicom i koketirala s imidžem Madone, nije se tu svetu nedjelju usudila dovesti pod znak pitanja u pjesmi Uno momento: 'Subota je dan za alkohol, Uno momento, uspori tempo... Tika-taka, tika-tak Isteklo ti vrijeme, pao si kod mene...' Na kraju čitateljima na današnji dan Praznik rada 2022. ostavljamo da sami prosudite ima li mjesta usporedbama s motivima djela Pobuna na bordu Bounty s našim vremenima i konkretnim događajem ili ne.